Live life to the fullest


Moss til Bø

11.07.2013 12:13

Min første skikkelige sykkelferie gikk til Bø Sommarland i Telemark fra Moss i Østfold. Og det var vel den mest lærerike ferien jeg har vært på noen gang… he he :P
Jeg er en person som liker å været forberedt på enhver situasjon, så da blir dere nok ikke overrasket over at jeg ga overpakking en helt ny betydelse :P

Vi hadde med oss sykkelhenger til å frakte utstyr i, og når vi først satte ut var den lastet godt over hva den maks. var beregnet for. Vi startet da hjemme fra i Moss, tok Bastø fergen over til Horten og satte deretter nesen mot … Det var faktisk en fin sommer, og det var forfriskende å stadig sykle gjennom små skurer av dusk fint sommerregn, men fy så tungt… puuh. Norge er ikke akkurat et flatt land, og det merker man virkelig på sykkel. Det virket som om vi syklet og gikk mye mer oppover enn hva vi syklet nedover :P

Så når vi kom til Andebu røyk et sykkelkjede, og selvfølgelig var det lørdag kveld og alt var stengt, så vi satt fast noen dager. Da ønsket jeg at Skruvat og Biltema hadde hatt en form for redningstjeneste, sånn som man har for bilister :P

Men jeg fikk gått over alt jeg hadde pakket med og sendte hjem halvparten i posten… ha ha ha :D …du tror det sikkert ikke, men jeg sendte hjem to søplesekker med ubrukelig nikk nakk :P

En slitsom tur, men fantastisk god og så absolutt verdt slitet ;)

—————

Tilbake