Live life to the fullest


17. mai, som vi er så glad i :)

16.05.2014 08:23

Det blir stor stas for meg å vise gjestene mine fra Irland i morgen hvordan vi feirer nasjonaldagen. Vi nordmenn burde egentlige være enda mer stolte over denne typen feiring enn vi er. For dette er faktisk unikt i verdenssammenheng. Visste du det? Vet du at det feires 17.mai, med tog, flagg og hurra-rop rundt i verden? Ta f.eks Seattle i USA, hvor mange norske etterkommere bor. Der har de en stor parade ( vell og merke i mer amerikansk stil), med tusenvis av deltakere fra alle nasjoner. MEN- feiringen gjelder vår nasjonaldag og er en stor happening "over there".

 

I dag skal vi bare slappe av, foruten et prosjekt - stryking av bunadskjorte! Hjelp, første gang jeg gjør dette selv... :-/ Det er alltid en første gang for alt, sies det. Kryss fingrene!

Har sittet på nett nå en stund på morgenkvisten. Skule skrive dette blogginlegget og ikke mer. Hva skjer? Jo, som vanlig roter jeg meg bort i helt andre ting på nett. Har noen små ideer for litt interiør ting. Har sett så mye kule og orginale løsninger  gjør-det-selv kategorien. Så hvor havner man med slike ideer i hodet... jo, på en nettside med byggeting, hagemøbler osv... ;) Det er ikke de verste sidene man kan havne på...er vell heller hva jeg kom til å sitte å undersøke... jo, drivhus og andre "planteting"! Hva gir du meg??!!

Ble helt fasinert, og alle små interiørideer forsvant, og har nå brukt en hel time på å gruble på om et drivhus med diverse urter kan være tingen... Du trenger ikke si noe, jeg vet - til tider håpløst nyskjerrig på ting jeg ikke kan noe om. Men se på denne. Kanskje jeg kan kombinere en flott plantehylle med litt bøker og urter inne? da slår jeg liksom to fluer i en smekk ;)

 

 

—————

Tilbake