Live life to the fullest


Et lite tips til en veldig bra skriveøvelse

28.03.2015 00:46

En av de beste skriveøvelsene jeg vet om er såkalt "fri flyt". Jeg setter handen på tastaturet eller pennen på papiret, stiller alarmen på klokken til f.eks. 10 minutter og starter og skrive. Uansett om det stopper opp, skal jeg ikke slutte og skrive. Noen ganger kommer det en del tulleord, slik som 3 setninger med blablablabla. Men om jeg klarer og jobbe meg forbi det blabla stadiet, og bare la hendene fortsette å skrive, så løsner det alltid. 

Mange av mine små tekster og dikt er kommet til gjennom slike "fri flyt" skriveøvelser. Jeg redigerer alltid tekstene etterpå, slik at jeg fjerner de tomme ordene, og sitter igjen med en essens. Forresten en fin måte å se hvordan jeg egentlig har det, for det er ofte en veldig ærlig essens som kommer ut i disse ordene. 

Anbefales på det varmeste. Fungerer like godt som et ledd i oppgaveskriving også :)

Er det vanskelig å komme i gang kan jeg gjerne bruke bilder for å starte den kreative prosessen. 

Gjerne bilder som disse; 

—————

Tilbake