Live life to the fullest


Bli forfatter.

29.01.2016 04:09

Som det står på bloggen fra før av er jo en av mine drømmer og bli forfatter. Det kan faktisk være lurt å gå en forfatter skole først. Da får man veldig mange gode tips, og lærer grunnleggende hvordan det å skrive bok er og hvordan alle prosessene er. 

Jeg ønsker at det jeg skriver skal bli utgitt. Det er jo ikke så veldig lett å bli utgitt i bokform. Kanskje ikke den første boken. Det er en utrolig lang prosess, og kan ta flere måneder. Kanskje til og med et år. En bok er ikke som en film. I stedet for at det tar 1.30 timer, tar det kanskje en uke å lese. Jeg har undersøkt mange av mulighetene, og jeg har funnet ut at nå er det faktisk mye enklere å bli utgitt digitalt. Mange har sikkert hørt om Kindle? Det gir deg mulighetene til å laste opp det du har skrevet på en hvis gitt nettbutikk helt gratis, og der kan du faktisk beholde inntil 70% av det bøkene selges for. Mulighetene er store for å bli lest, men også tjene noen penger på det man har skrevet. 

Det å skrive en bok tar utrolig lang tid. Det er ikke bare og sette seg ned og skrive. Det må planlegges, kategoriseres, og så kan man sette seg ned ved datamaskinen. Heldigvis finnes det mange tips og få der ute. Om du allerede har skrevet en bok, så kan det være lurt å få noen til å lese gjennom den med et kritisk blikk. 

—————

Tilbake