Live life to the fullest


Athen

23.04.2015 23:30

I høst var jeg på ferie i vakre Athen. Dette var en kjempespennende by, som jeg gjerne reiser tilbake til. Vi valgte å ikke bo på hotell hele oppholdet, men vi leide oss en privat bolig gjennom airbnb. Derfor var vi veldig spent da vi ankom Athen, og krysset fingrene for at vi hadde gjort et riktig valg. Og vi kan ikke klage. George, verten vår, ordnet med henting til og fra flyplassen, samt at han hadde fylt opp kjøleskapet med mye godt, slik at vi kunne bruke de første dagene av ferien vår til å lande og til å bli kjent med nærområdet. 

¨

Det var helt utrolig å få lov til å oppleve Athen som har så mye kul historie. Fra taket av leiligheten (der det forresten var et basseng) hadde vi fantastisk utsikt til de store severdighetene. Jeg kunne stå kjempelenge og bare fantasere om hvordan gudene hadde kriget og bygget disse fantastiske byggverkene. 

Men selve opplevelsen av å gå i disse gamle kjente ruinene er i grunnen mer spennende i mitt eget hode enn i virkeligheten. Det var alt for varmt og alt for mye folk til å få en ordentlig god opplevelse av å gå opp den bratte veien til ruinene. Det beste var å gjøre dette under soloppgang eller nedgang. 

Men Athen vil jeg så absolutt tilbake til :) Masse god mat var det også, og nå fikk jeg lyst på gresk salat :D 

—————

Tilbake