Live life to the fullest


Å bake brød

23.01.2019 08:36

I det siste har jeg faktisk vært skikkelig interessert i å bake, da spesielt brød. Jeg har laget min egen surdeigsstarter og den står og godgjør seg på benken. Ettersom surdeigsbrød ikke alltid er så god når man ikke knar og elter det mye, så har jeg gått til innskaffelse av en Artisan 125. Dette gjør den vanskeligste jobben for meg, siden det kan ta lang tid å få en surdeig slik man vil ha den. Jeg baker jo selvsagt andre brød som grovbrød, rugbrød og loff. Dette er en opplevelse i seg selv mener jeg, fordi det er få ting som kan slå opplevelsen av å spise brødet du selv har bakt. Hjemmet lukter fantastisk og jeg føler meg som en ordentlig baker. Dette er en opplevelse jeg unner alle, uavhengig om du har en kjøkkenmaskin eller ei. Det er enkelt og oppskriftene er mange. Kanskje du finner ditt favorittbrød rundt neste sving? Du kan jo aldri vite. Her er det bare å utforske og oppleve med dine egne smakssanser.

 

—————

Tilbake